references
4 CAIXABANK AL DETALL
CaixaBank, un model de banca responsable
El model de banca responsable de CaixaBank i el seu compromís social més enllà de l’activitat financera han permès a l’entitat diferenciar-se de la resta del sector bancari durant el període de crisi econòmica.
La prestació d'una àmplia gamma de serveis financers clau per a la societat; el foment de l'estalvi i la previsió; la política activa d'ajuda a problemes socials; i, en general, el seu compromís social més enllà de l'activitat financera han aconseguit que CaixaBank compatibilitzi una gestió eficient amb la vocació social. Fins i tot en els moments en què la imatge del sector s'ha vist
deteriorada com a conseqüència de la crisi econòmica, la sòlida cultura ètica i els valors de CaixaBank han aconseguit diferenciar-la d'altres entitats. CaixaBank ha mantingut en els últims exercicis nivells de solvència elevats i una capacitat important de generació de benefici amb la seva activitat recurrent. A més, l'entitat ha contribuït a la recuperació
del sector financer espanyol mitjançant la integració de 8 entitats financeres, i hi ha fet contribucions per més de 3.500 milions d'euros1. L'entitat pertany a un grup amb una clara finalitat social: l'accionista principal de CaixaBank, la Fundació Bancària “la Caixa“, ha destinat el 2015 a la seva Obra Social, i per vuitè any consecutiu, un pressupost de 500 milions d'euros.
(1) Contribucions al Fons de Garantia de Dipòsits, al FROB i a la Sareb.
Compromesos amb la inclusió financera
La cobertura geogràfica més gran del país: 5.253 oficines i 9.661 caixers El 90% dels espanyols tenen una oficina al seu municipi Som presents al 93% dels municipis de més de 5.000 habitants Finestretes d'atenció en poblacions rurals