Línies estratègiques /

ACONSEGUIR UNA RENDIBILITAT RECURRENT PER SOBRE DEL COST DEL CAPITAL

OBJECTIUS ESTRATÈGICS

  • Assolir una rendibilitat (ROTE o retorn sobre capital tangible) d’entre el 12% i el 14% a partir del 2017, reforçant el lideratge comercial en el mercat espanyol i promovent el negoci internacional.
  • Repartir un dividend elevat i estable als accionistes.

FITES EL 2015

Malgrat un context de tipus d’interès molt baixos, que pressionen el compte de resultats, CaixaBank augmenta la rendibilitat gràcies al creixement dels ingressos bancaris i a la disminució del cost del risc. La integració de Barclays Bank, SAU a principi d’any també ha contribuït a aquests avanços en termes de rendibilitat i creixement. Al seu torn, el Grup manté uns nivells molt sòlids de solvència i liquiditat.

Per augmentar la vinculació dels clients i reforçar el lideratge comercial de CaixaBank en el mercat espanyol, l’entitat continua desenvolupant i consolidant propostes de valor segmentades per tipologia de client, com CaixaNegocis, AgroBank, HolaBank o Banca Premier. La penetració en nòmines, un bon indicador de vinculació, creix significativament el 2015 i se situa al voltant del 25%.

L’aposta estratègica relativa a la planificació financera dels clients, enfocada a través del programa CaixaFutur, afavoreix l’increment significatiu de la quota de mercat en fons, plans i assegurances d’estalvi. A més, es crea CaixaBank Consumer Finance per potenciar el crèdit al consum, una de les àrees prioritàries de creixement previstes al Pla.

L’entitat manté també l’impuls del negoci d’empreses. En aquest àmbit, destaca la creació de la unitat de Corporate & Institutional Banking (CIB), un projecte transformacional per desenvolupar un model de negoci bancari líder a nivell nacional per a les empreses i institucions més grans.

Principals mètriques de seguiment

estructura
estructura
estructura
estructura
estructura
estructura

PRIORITATS ESTRATÈGIQUES PER AL 2016

  • Continuar potenciant la vinculació dels clients gràcies a una proposta de valor basada en la segmentació i l’assessorament financer.
  • Desenvolupar el projecte de banca corporativa i institucional pel que fa a serveis oferts, acompanyament internacional i propostes personalitzades de valor.
  • Estabilitzar la base de costos en línia amb els darrers anys en un entorn encara caracteritzat per la pressió en els marges.