Malgrat un context de tipus d’interès molt baixos, que pressionen el compte de resultats, CaixaBank augmenta la rendibilitat gràcies al creixement dels ingressos bancaris i a la disminució del cost del risc. La integració de Barclays Bank, SAU a principi d’any també ha contribuït a aquests avanços en termes de rendibilitat i creixement. Al seu torn, el Grup manté uns nivells molt sòlids de solvència i liquiditat.
Per augmentar la vinculació dels clients i reforçar el lideratge comercial de CaixaBank en el mercat espanyol, l’entitat continua desenvolupant i consolidant propostes de valor segmentades per tipologia de client, com CaixaNegocis, AgroBank, HolaBank o Banca Premier. La penetració en nòmines, un bon indicador de vinculació, creix significativament el 2015 i se situa al voltant del 25%.
L’aposta estratègica relativa a la planificació financera dels clients, enfocada a través del programa CaixaFutur, afavoreix l’increment significatiu de la quota de mercat en fons, plans i assegurances d’estalvi. A més, es crea CaixaBank Consumer Finance per potenciar el crèdit al consum, una de les àrees prioritàries de creixement previstes al Pla.
L’entitat manté també l’impuls del negoci d’empreses. En aquest àmbit, destaca la creació de la unitat de Corporate & Institutional Banking (CIB), un projecte transformacional per desenvolupar un model de negoci bancari líder a nivell nacional per a les empreses i institucions més grans.