CaixaBank disposa d’un model de negoci diferencial, basat en una capil·laritat única, que, juntament amb l’ús intensiu de la tecnologia i un equip humà molt preparat, és capaç d’aconseguir relacions de gran proximitat amb el client i oferir-li una gamma de productes extensa, innovadora i d’alta qualitat. La nostra escala, juntament amb l’ús adequat de la tecnologia, ens permet especialitzar els nostres recursos per atendre eficaçment segments específics, personalitzar al màxim la nostra proposta de valor i dur a terme una tasca d’assessorament a una base de clients molt àmplia.
El 2015 hem arribat als 13,8 milions de clients i hem incrementat els recursos gestionats un 9,1%, fins als 296.599 milions, i la cartera de crèdit un 4,7%, fins als 206.437 milions, superant així en més de 8 punts percentuals les tendències sectorials (0,7% i –4,8%, respectivament).
D’altra banda, els ingressos bàsics del negoci bancari (marge d’interessos i comissions) han augmentat un 6,5% i el marge d’explotació, sense despeses extraordinàries, un 15,7%, fins a 3.663 milions. Entre els factors explicatius d’aquesta millora destaquen la integració del negoci de Barclays Bank, SAU i, sobretot, la intensa tasca comercial i l’estricta disciplina de gestió de costos. El resultat atribuït s’ha situat en 814 milions d’euros, amb un increment del 31,4% respecte a l’exercici anterior.
Pel que fa a la nostra fortalesa de balanç, seguim sent una clara referència sectorial. Hem de subratllar, en primer lloc, la significativa reducció de saldos dubtosos de 5.242 milions, que ha comportat una millora de 2 punts en la ràtio de morositat. D’altra banda, el nostre balanç presentava el superàvit de capital més elevat del sector bancari cotitzat, amb un CET1 regulatori del 12,9% a final d’any i un excel·lent nivell de liquiditat, que superava els 54.000 milions.
Finalment, hem aconseguit també avanços molt destacats en el nostre procés de transformació digital: en banca on-line i mòbil, la nostra base de clients actius s’ha incrementat fins als 4,8 i els 2,8 milions, respectivament. El 2015, el 20% dels fons i el 13% dels plans de pensions es van contractar on-line. En aquesta mateixa línia, el recent llançament d’imaginBank, un banc dissenyat exclusivament per al mòbil, suposa un avanç decisiu en l’estratègia digital de CaixaBank.
CaixaBank ha aconseguit sortir de la crisi com a primera entitat espanyola i confiem que, amb el nou Pla Estratègic 2015-2018, la nostra entitat reforçarà encara més el vincle amb el client i la reputació corporativa, alhora que impulsarà la rendibilitat sostenible que permetrà retribuir els nostres accionistes de manera adequada i atractiva.