CaixaBank continua treballant per mantenir el lideratge en digitalització, una prioritat tant en aquest Pla Estratègic com en els anteriors. Durant el 2015, la penetració de la banca on-line (web i mòbil) entre els clients s’incrementa fins al 40% i s’intensifica la contractació digital, especialment en fons d’inversió, plans de pensions i crèdits al consum.
Així mateix, l’entitat segueix innovant en les relacions amb els seus clients a través de nous dispositius i funcionalitats. Destaquen l’extensió del “Mur” (mecanisme de comunicació entre el client i el seu gestor a través de Línia Oberta), el nou servei de pagament per mòbil CaixaBank Pay, el gestor intel·ligent “Les meves finances” i, el gener del 2016, el llançament d’imaginBank, entre d’altres.
L’operativa de transaccionalitat continua traslladant-se cap als canals electrònics: al tancament de l’exercici, el 81% de les transaccions –com ara transferències o retirada d’efectiu– es duen a terme a través de Línia Oberta. Això permet a les oficines dedicar més temps a activitats d’assessorament, de més valor afegit.
La mobilitat és un altre dels pilars en els quals descansa l’estratègia de digitalització. A final d’any, la meitat dels empleats amb perfil comercial ja poden fer servir un terminal mòbil (Smart PC) que els permet tancar la contractació d’un producte amb el client fora de l’oficina mitjançant signatura digital.
En el marc del projecte d’implantació del Big Data com a eina comercial i de gestió, s’han desenvolupat projectes per potenciar la qualitat i la seguretat, incrementar les vendes a través d’un coneixement més exhaustiu del client, reduir costos i millorar processos.
Fruit de tots aquests esforços, l’entitat continua obtenint reconeixements i guardons a nivell mundial. Així, rep la millor valoració de banca mòbil del món en la comparativa efectuada per Forrester Research i el premi al banc més innovador en mitjans de pagament en els premis Retail Banker International.