Línies estratègiques /

DISPOSAR DE L’EQUIP HUMÀ MÉS PREPARAT I DINÀMIC

OBJECTIUS ESTRATÈGICS

  • Potenciar la formació en capacitats professionals crítiques.
  • Impulsar el model de descentralització en la gestió.
  • Adaptar l’estructura de compensació i els itineraris de desenvolupament professional.
  • Reforçar la cultura de la meritocràcia i la diversitat.

FITES EL 2015

Per implementar la cultura de la meritocràcia, s’han començat a revisar els processos de promoció i gestió de l’acompliment professional amb esquemes de compensació, en els quals augmentarà el vincle entre compensació i resultats, i mitjançant el reforçament dels itineraris de desenvolupament professional per segments. A més, es promouen noves polítiques i iniciatives amb vista a promoure la diversitat en les seves diferents dimensions (gènere, generació, procedència, etc.). En aquest sentit, el percentatge de dones en llocs de responsabilitat directiva s’incrementa en un punt des del desembre del 2014, fins a arribar al 33,3%.

Pel que fa a la formació, CaixaBank manté l’important esforç d’inversió en les capacitats dels seus empleats. Durant el 2014 i el 2015, s’han certificat en assessorament financer 5.813 professionals de la xarxa comercial, dels quals 5.395 van obtenir una doble titulació: el Postgrau de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i el Certificate in Wealth Management del Chartered Institute for Securities & Investment (CISI). CaixaBank ja disposa de més de 7.000 professionals certificats en assessorament financer (1,4 per cada oficina de la xarxa comercial).

Així mateix, destaca el llançament al setembre de l’Escola de Riscos de CaixaBank, en col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i l’Institut d’Estudis Borsaris (IEB). La primera promoció del Certificat d’Anàlisi de Risc inclou 1.137 gestors i la del Diploma de Postgrau d’Anàlisi de Risc Especialitat Retail, 494 directors d’oficina i 262 sotsdirectors comercials.

Al mateix temps, l’entitat continua impulsant els programes de desenvolupament directiu per tal de reforçar el seu model de “lideratge transformador” i promoure la innovació, la mobilitat i la delegació de responsabilitats.

Principals mètriques de seguiment

estructura
estructura

PRIORITATS ESTRATÈGIQUES PER AL 2016

  • Continuar potenciant les capacitats i competències professionals crítiques, principalment en els àmbits de l’atenció i l’assessorament a clients, comercial, riscos, lideratge i direcció d’equips i idiomes.
  • Avançar en la cultura de l’avaluació competencial i la gestió del rendiment com a indicadors clau per fomentar la meritocràcia.