Línies estratègiques / Qualitat i reputació

EL CLIENT, AL CENTRE

L’essència de CaixaBank és el servei a les persones i el desenvolupament econòmic i social dels territoris en els quals és present. Per això, treballa per ser un banc líder per la seva qualitat de servei, la confiança dels clients, el seu compromís social i una visió a llarg termini.

UNA BANCA PRÒXIMA

El banc aposta per ser proper i accessible per als clients, a través de l’àmplia xarxa comercial i de la resta de canals a la seva disposició. Així mateix, els professionals de CaixaBank treballen amb una actitud empàtica i d’escolta activa per conèixer i provar de resoldre les inquietuds dels clients.

Té la presència més gran d’oficines a Espanya i la xarxa més extensa de caixers, i és líder en banca on-line i mòbil, amb el nombre més gran de clients digitals actius del país.

5.211
Oficines a Espanya

100%
Presents en poblacions de més de 25.000 habitants

14.500
Especialistes en assessorament

10.200
Empleats amb equips mòbils
estructura

Disposa d’un model d’assessorament especialitzat i un gran equip comercial, amb professionals especialitzats i un nombre creixent de terminals mòbils que els permeten donar servei als clients fora de les oficines.

Aposta per la comunicació transparent i constant, tant interna com amb clients, accionistes i altres grups d’interès.

Facilita l’accés als seus productes i serveis al màxim nombre possible de persones:

  • Amb una àmplia oferta comercial diferenciada per a cada tipus de públic.
  • Impulsant la inclusió financera a través de MicroBank, el banc social especialitzat en microfinances.
  • Eliminant barreres físiques i sensorials:
    — Un 85% de les oficines són accessibles i es treballa per instal·lar rampes d’accés i eliminar desnivells.
    — Assegura el màxim nivell d’accessibilitat per poder operar als caixers automàtics.
    — Segueix les directrius de nivell AA de la Web Accessibility Initiative per a internet.

UN SERVEI EXCEL·LENT

La qualitat de servei, que comprèn tant la relació amb els clients com els processos interns, és un dels valors del banc i el seu primer repte estratègic. És, a més, una de les seves palanques competitives.

CaixaBank manté una directriu de qualitat amb un alt nivell d’exigència, sobre la base de la confiança, la proximitat, l’eficiència i la millora contínua. És per això que aposta per l’atenció personalitzada, l’especialització i l’àmplia oferta de productes i serveis.

estructura

SEGELL D’EXCEL·LÈNCIA EUROPEA EFQM PER AL MODEL DE GESTIÓ

CaixaBank ha adoptat el model EFQM (European Foundation for Quality Management) per a la millora contínua de la gestió empresarial.

  • Durant l’any, progrés en l’aplicació del model i preparació per renovar el segell el 2016 i consolidar el nivell de 600 punts obtingut en l’última renovació.
  • Única entitat financera espanyola finalista a l’EFQM Good Practice Competition 2015: MicroBank obté la segona posició en l’àmbit de creació de feina a través de microcrèdits.

Escoltem els nostres clients

CaixaBank impulsa el diàleg actiu amb els clients i els professionals que estan en contacte directe amb ells. Entre altres iniciatives, es realitzen consultes periòdiques sobre el seu nivell de satisfacció i recomanació del servei rebut.

Amb la informació dels estudis efectuats amb clients –focus groups, entrevistes i enquestes– s’elaboren dos índexs de caràcter estratègic, per a cadascun dels negocis de CaixaBank:

  • L’Índex de Satisfacció de Clients (ISC), un indicador intern de qualitat de servei.
  • L’Índex de Recomanació NPS (Net Promoter Score), que mesura el percentatge de recomanació de CaixaBank per part dels clients.

A partir de les consultes, es defineixen plans de millora que impulsin l’excel·lència en el servei ofert.

estructura
estructura

SERVEI D’ATENCIÓ AL CLIENT

La gestió de reclamacions és un element clau de relació amb els clients. A través de l’escolta activa, s’analitzen les seves necessitats latents i es transformen en oportunitats de millora dels processos de negoci de l’entitat.

A CaixaBank, es gestionen les consultes, queixes i reclamacions segons la facilitat de canals disponibles i l’agilitat de resposta i amb un enfocament personalitzat, amb l’objectiu de “Prevenir, Resoldre i Millorar”.

Els canals de comunicació a disposició dels clients són:

  • Les oficines i centres del banc, que gestionen cada cas de manera personalitzada.
  • L’Oficina d’Atenció al Client (cartes, telèfon gratuït i formulari web), com a servei d’ajuda i orientació al client.
  • El compte de twitter @CABK_Respon
  • El Servei d’Atenció al Client Hipotecari (SACH) és un servei únic en el sistema financer espanyol, especialitzat en l’ajuda i l’assistència, mitjançant telèfon gratuït, a clients amb procediments executius iniciats sobre habitatge habitual.
  • El Servei d’Atenció al Client (SAC) i el Defensor del Client (DC), com a instància prèvia al Banc d’Espanya i la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

UNA BANCA DE CONFIANÇA

CaixaBank és hereu d’una tradició centenària de compromís social i contribució al desenvolupament socioeconòmic del territori i aspira a ser percebuda com una entitat responsable.

L’ètica i el bon govern són essencials per a l’entitat. CaixaBank disposa de codis interns de conducta i forma part d’aliances internacionals per a l’avanç conjunt de pràctiques sostenibles. El 2015 destaquen, entre d’altres, la publicació de la Política de Responsabilitat Corporativa i l’adhesió al Codi de Bones Pràctiques Tributàries i als Principis dels Bons Verds.

Principals actuacions el 2015

Més de 465.000 ajudes a famílies amb préstecs hipotecaris i dificultats econòmiques des del 2009

Fomenta la previsió, l’estalvi a llarg termini i l’educació financera

  • CaixaBank gestiona el 22,6% de les assegurances d’estalvi i el 21,5% de plans de pensions dels espanyols.
  • La gestora de pensions del Grup, VidaCaixa, és l’entitat que més pensions paga, després de la Seguretat Social.
  • 180 Trobades Caixafu[tu]r convocades, per ajudar els clients a planificar la seva etapa com a jubilats, amb prop de 18.000 persones assistents.
  • 1.642 assistents a 100 tallers de formació financera dirigits a col·lectius vulnerables.
  • 16 cursos formatius en economia i mercats per a 1.306 accionistes.

Col·labora amb l’Obra Social ”la Caixa” en la difusió i implantació dels seus programes

  • 23.626 inserciones laborals de persones en risc d’exclusió el 2015, gràcies a Incorpora.
  • 2,5 milions de nens vacunats gràcies a la col·laboració amb Gavi, the Vaccine Alliance, des del 2009.
  • 33.084 pisos de lloguer amb preus inferiors als del mercat.
  • 7.677 participants en el programa de Voluntariat corporatiu, amb 221.795 beneficiaris.

Participa en la lluita contra el canvi climàtic

  • 5,7 milions d’euros concedits en ecopréstecs durant el 2015.
  • 3.247 MW de potència instal·lada en els 19 projectes d’energies renovables finançats al llarg de l’any.
  • Líder mundial, amb la màxima puntuació, en l’índex CDP, que avalua la transparència i actuació de les empreses davant el canvi climàtic.
estructura